31.12.2010

Tee-se-itse -huonekalujen kasaus



Olen aina ollut vanhojen kokonaan puusta valmistettujen huonekalujen kannalla. Lastulevystä ja melamiinista muovatut yhden sukupolven huonekalut olen halunnut ohittaa. Periaatteesta olen pitänyt tärkeänä, etteivät minun kotini huonekalut olisi historiattomia, vaan että ne henkisivät olemassaolollaan vankasti menneiden sukupolvien tarinoita ja niitä katsellessa että ihallessa saisi mielikuvitus liitää.
 
Poikkeuksena olen välistä hurahtanut rakkaan naapurimaamme tuottamiin
tee-se-itse-huonekaluihmeisiin. Näppäriä insinööriajattelun tuotoksia pienintäkin ruuvin kierrettä myöten. Edullisia ja monitoimisia. Ainoastaan tuo kasaaminen vaatii aikaa ja avaruudellista hahmottamista sekä kokemusta jo useammasta vastaavanlaisesta kokoamissessiosta. Muutaman tunnin aherruksen jälkeen tuli tällä kertaa luotua valmiiksi levy & ruuvi -keosta
saaristolaishenkinen sohvatuplasänky :)

Ei kommentteja: