25.6.2013

Luonnon helmassa piirustellen




Kesäkuu taittuu loppupuolelle ja tuntuu, että niin nopeasti se on taas yksi kuukausi hurahtanut käsistäni. Mutta olen onnellinen, että akkuja lataavaa lepoa on ollut runsaasti täysien vuosikymmenien juhlinnan jälkeen. Olen saanut olla melko huoleton kesälaitumella. Nuorimmat kotona asuvat lapset ovat jo niin isoja, että avustavat kodin pikkupuuhissa jätskin voimalla ja näin ollen minun kesälomani alkaa iän myötä muovautua uudenlaiseksi. Minä ja koira olemme saaneet istua auvoisesti puutarhassa toisillemme seuraa pitäen hyvään romaaniin uppoutuen. Iltapäivisin ystävä naapurista on käynyt oman koiransa kanssa meitä tervehtimässä. Pieninä hetkinä olemme jossain välissä piipahtaneet keittiössä ja koettaneet pitää perheen ruoassa. Tämä on ollut todellista lepolomailua, kun vielä säänkin puolesta on ollut suurimman osan kuukaudesta kesäisen auvoiset kelit.
 
Lomailua se on ollut siitäkin huolimatta, että kirjat ja kynät ovat siirtyneet ulos mukanani päivittäin. Olen samalla tehnyt hissukseen töitä seuraavaa lukuvuotta silmällä pitäen. Minulla on se onni, että töissäni saa luovuus kukkia. Lämmön helliessä ajatukset ovat liikkuneet jo paljon pidemmälle syksyisempään ajankohtaan. Samalla kummasti kalenterin ja suunnittelukirjan sivujen reunat ovat täyttyneet erilaisista kuvituksista kirjan hahmojen inspiroimina. Toivon, että syksyllä näitä suunnitelmia toteuttaessani, pystyn nostattamaan taas uudelleen mieleeni nämä hipiää ja mieltä hellineet kesäpäivät.
 
Helteistä kesän jatkoa tasapuolisesti niin kesälomalaisille kuin lomansa jo viettäneille että vielä lomaansa odottaville. Olkoot säät suosiolliset itse kunkin lomalla ja ansaittu lepo osananne.

Ei kommentteja: