16.11.2012

Joulun taikaa 2012

 

Jouluihimisenä olen tehnyt lahjoja jo kesän sateisina päivinä sekä pitkin syksyä. Olen paketoinut lahjoja laventelinsinisen indonesialaisen kaappini päälle. Vähitellen syksyn pimetessä olen siirtynyt kohti joulun tunnelmaa paketointia rytmittämässä Manhattan Trasferin The Christmas Album jo kahdettakymmenettä vuotta.  
 
Kynttilät luovat rauhallisen ja viipyilevän tunnelman. Oleellinen osa joulun odotustani on kynttilöiden lisäksi kuitenkin musiikki. Joulumielelle tulen takuuvarmasti, kun ikivanha Bing Crosbyn White Christmas (1942) soi taustalla, vaikka ulkona on mustaa ja sataa kaatamalla. Jouluihmisenä cd-valikoimassani on ihan oma hylly joulumusiikille, mutta kuitenkin tämä ikivihreä kappale tuo sen oikean tunnelman sydämeeni aina jo marraskuun alkupuolella. Puhkikulunut, mutta varmasti yksi rakkaimista joululauluista.
 
Koti sisustuu vähitellen kohti joulua. Marraskuussa pienet vinkit kodin sisustuksessa kertovat lähestyvästä vuoden kohokohdasta. Laventelinsinisen kaapin oven pieleen laittelin kransin kera sydämeen kätketyin tekstein. Kaapin ohi kiireisenä kulkiessa teksti muistuttaa oikeasta joulumielestä kaiken tingelitongelin keskellä. Sitä toivoisi, että oi jospa ihmisellä ois joulu ainainen, kuten suomalainen ikivihreä joululaulu toteaa. Kunpa sitä yksi jos toinenkin voisi sydämeensä luoda joulun pysyväisen.
 
Mukavaa marraskuun jatkoa ja rauhallista joulun ajan odotusta.

1 kommentti:

Haltiakummi kirjoitti...

Oih, lisää jouluihmisiä - minun mielestä Suomessa voisi olla neljä vuodenaikaa; talvi-kevät-pitkä kesä-joulu :) Tosin minun joulumieleni on tänä vuonna jälkijunassa - vieläkään ei yhtään jouluta. Tänään sentään jotain joululahjoja suunnittelin, mutta koristeita en ole vielä yhtään laiteillut, enkä kortteja edes miettinyt... Kaappi enkeleineen ja sydämin näyttää niin kauniilta, missä viipyy minun joulutuminen?