15.3.2013

Pinkki pääsiäistipu

 
Pääsiäinen lähestyy. Sen on huomannut kauppoihin houkuttimiksi kassojen kylkeen ilmestyneistä suklaamunavuorista. Olen sortunut jo muutamat ostamaan. Joka vuosi kun on aina hittihoukutuksia, joita sitten kerätään. Meillä kynänpäissä heiluu tänä keväänä vihaisia lintuja. Lapset tosin ovat niin kasvaneet, että enää ei sellaista lapsenmielistä pääsiäisvalmistelua ole ilmassa. Koulusta eivät enää nuorimmatkaan peruskoululaiset tuo askarteluja. Iki-ihanat tiput ja raeruohoistutukset alkavat olla menneen ajan historiaa omien lasten kohdalta. Mummuna pitää sitten muutama vuosi jaksaa odottaa lapsenlapsen tekemiä pääsiäistipuja ja -pupuja.
 
Olen säästänyt joitakin "helmiä" talteen lasten pääsiäisaskarteluista. Yksi rakkaimmista tipuista on tämä vaaleanpunainen ihanuus vihreällä höyhenellä höystettynä. Se on minulla esillä hyllyssä piristyksenä. Kodit on yleensä täytetty "13 tusinaan" -periaatteella keltaisilla tipuilla ja vihreällä nurmella istuvilla valkoisilla tai ruskeilla pääsiäispupuilla. Minä olen onnekseni saanut toisenlaisia ihanuuksia kotiin. Värisokean lapseni opettajat ovat ymmärtäneet pinkkien tipujen ja vihreiden pääsiäispupujen ainutkertaisuuden ja suoranaisen nerokkuuden tasapäisessä maailmassa. Eläköön yksilöllisyys!
 
Keväisen kauniit pääsiäisen odotukset lukijoilleni. Nauttikaa valon lisääntymisestä viikonloppuna!

Ei kommentteja: